Ondernemen Haarlemmermeer

Intersecretary service, een geschiedenis van 40 jaar

Intersecretary Service werd opgericht door Lisa Morsch in het jaar 1981, een bewogen jaar voor de geschiedenis, maar dus ook voor een onderneming dat ondertussen al 40 kaarsjes mag uitblazen. Tijd voor een terugblik dus.

Lisa Morsch vertelt over hoe het voor haar allemaal begon. Zo werkte ze indertijd als bedrijfssecretaresse, maar wou ze eigenlijk een bedrijf starten. Gezien ze enkel het vak van secretaresse beheerste, moest ze het daar mee doen. Ze bouwde haar slaapkamer om tot kantoor met een tweedehands typemachine en een bureau dat ze van iemand had overgenomen. Overtuigd van haar businessmodel dat kleine ondernemingen wel een flexibele secretaresse konden gebruiken voor hun correspondentie en offertes. Al viel dat aanvankelijk tegen. Om aan klanten te komen, belde ze letterlijk alle bedrijven van Hoofddorp op. Typewerk voor een handelsinformatiebureau zorgde ervoor dat ze haar hypotheek net kon betalen. Ooit kreeg ze de vraag of ze ook bij de klant ter plekke kon werken. Met flexibiliteit als motto, mocht dat geen probleem zijn, zo dacht ze. En dat in een tijdperk waar een ZZP'er een term was dat nog nooit iemand van had gehoord.

Vijf jaar na het oprichten van haar bedrijf kreeg ze het idee om een handleiding te schrijven voor de eerste kloon van de IBM personal computer. Met deze zelfgeschreven cursus speelde ze in op de behoeften van de nieuwe gebruikers.

Het familieleven vormde een nieuwe uitdaging in haar carrière. Een telefoonantwoordservice bleek de oplossing. Hetzelfde bood ze aan bij klanten die niet beschikbaar waren. Het zorgde ervoor dat er op Intersecretary Service altijd iemand aanwezig moest zijn. Wat volgde was het aanwerven van een eerste personeelslid.

Intersecretary Service vandaag de dag

40 jaar later staat Intersecretary Service een stuk verder dan toen. Zo zit Lisa Morsch niet meer in haar omgebouwde slaapkamer, maar heeft ze een eigen kantoorpand aan de Hoofdvaart. Ook haar team is uitgebreid tot acht medewerkers die haar en vele ondernemers helpen met betrouwbare kantoorondersteuning. De opkomst van het digitale tijdperk heeft alles ook veel eenvoudiger gemaakt dan vier decennia terug. ´Toch merken we nog steeds de behoefte aan menselijk contact.´, legt ze uit. ´Zeker wanneer het gaat om het beantwoorden van de telefoon.

Bij Intersecretary Service springen we in wanneer de ondernemer in een vergadering zit of er niemand om kantoor is. We onderscheiden dringende van niet-dringende berichten en luisteren met de nodige kennis van zaken. Hiervoor verdiepen hun medewerkers zich steeds in het bedrijf zodat het telefoontje op een unieke wijze wordt afgehandeld.

Intersecretary Service doet meer dan het beantwoorden van telefoontjes. Ook agendabeheer, het vastleggen van afspraken en postservice behoort tot het takenpakket. Hierdoor zijn ze interessant voor vrijwel iedere soort onderneming. Van advocatenbureaus tot installatiebedrijven. Wens je meer info over hun diensten? Dan kun je hen hiervoor steeds vrijblijvend contacteren.